ÜGYFÉLKAPU

Mi az ügyfélkapu?

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

Milyen kérelmet lehet beadni a konzulátuson?

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció),
  • korábbi ügyfélkapu törlése
  • ügyfélkapu adatok módosítása.

Amennyiben online ideiglenes ügyfélkaput létesített, két megoldás lehetséges:

  • törölnie/töröltetnie kell az online ideiglenes ügyfélkapu regisztrációját, vagy
  • nem tesz semmit, megvárja a 30 napot, amikor a regisztráció megszűnik, és ez után kérelmezi személyesen a konzulátuson az ügyfélkapu regisztrációt.

Ügyfélkapu kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, előzetes időpontfoglalás alapján.

Az időpontfoglalás ingyenes, azért semmilyen esetben nem számítunk fel külön díjat.

Időpontfoglalás

A foglalásnál az "Ügyfélkapu regisztráció" pontot kell kiválasztani.

Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:

  • érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolvány 
  • érvényes e-mail cím

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

A regisztrációt követően az ügyfélkapu-rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után az „elfelejtett jelszó” funkció segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.

Az aktiválás során meg kell adnia felhasználói nevét és új, választott jelszavát, amelynek érvényességi ideje maximum két év (rövidebb érvényességi időt is beállíthat).
A saját jelszó képzése után az ügyfélkapun keresztül a szolgáltatások teljes köre elérhető.