Főkonzulátusunkon az alábbi ügyeket intézheti: 

  • Útlevél és személyi igazolvány
  • Anyakönyvezés
  • Hitelesítések (aláírás hitelesítése, fordításhitelesítés, hiteles másolat készítése)
  • Állampolgársági ügyek
  • Apai elismerő nyilatkozat
  • Családi állapot igazolás
  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány
  • Külföldön történő letelepedés bejelentése, külföldön élő magyar állampolgárként történő nyilvántartásba vétel
  • Névváltoztatási ügyek
  • Ügyfélkapu
  • Köldökzsinór program (anyasági támogatás, babakötvény)
  • Tartózkodási engedély iránti kérelmek (nemzeti D-típusú vízum)

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás: hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 között

A főkonzulátuson ügyfélfogadás kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik!

Az időpontfoglalás ingyenes, azért semmilyen esetben nem számítunk fel külön díjat.

Időpontfoglalás

A Főkonzulátuson - a fentiek szerint – ügyfélfogadás hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 h között van.

SCHENGENI C-VIZUM kérelem benyújtására az AS VISA-nál foglaljon időpontot

Konzuli díjak

A konzuli díjakat készpénzben, kivételes esetben átutalással lehet kifizetni. Az eljárás alkalmával a konzul befizetési bizonylatot ad, amellyel a főkonzulátus közelében lévő Türkiye İş Bankası bankban lehet a költségeket kifizetni euróban. Itt jelezzük, hogy a befizetést kizárólag Türkiye İş Bankası bankfiókban lehet teljesíteni. Az átutalással való fizetés akkor lehetséges, ha az ügyfél euró bankszámlával rendelkezik. Az átutalás módjáról az ügyintézés alkalmával tájékoztatjuk Önöket.

A konzuli eljárások befizetésénél szíveskedjenek a konzul iránymutatása alapján eljárni, előzetesen semmilyen költséget ne fizessenek be.

Az eljárások díjtételei itt tekinthetők meg.

 

A kérelem benyújtása után

A magyarországi ügyintézést igénylő ügymenetek (útlevél, hazai anyakönyvezés stb.) állásáról kizárólag az illetékes magyarországi hivatal tud tájékoztatást adni.

Amint az eljárás lezárul, azaz az adott okirat (útlevél, anyakönyvi kivonat stb.) megérkezik a főkonzulátusra, haladéktalanul értesítjük az Ön által megadott elérhetőségek valamelyikén (telefonon vagy e-mailben).

A hazai hatóságtól érkezett okiratokat személyesen vagy meghatalmazott útján lehet átvenni. Az okiratok, igazolványok és más dokumentumok átvételére nem kell időpontot foglalni, ezeket hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 óra között tudják átvenni a főkonzulátuson.

 

Kapcsolattartás a főkonzulátussal, visszajelzés

A konzuli ügytípusok kapcsán kérjük, szíveskedjenek a honlapunkról tájékozódni.

Amennyiben a honlapon az Ön által intézendő eljárásról nem talál tájékoztatást, a consulate.ist@mfa.gov.hu címen tudunk további felvilágosítást adni. A telefonvonalak zsúfoltsága miatt kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön. Kérjük, hogy az ügyeleti telefonszámokat e célra ne vegyék igénybe, azt kizárólag bajba jutott magyar állampolgárok számára tartjuk fent.

Fontos, hogy az ügyintézéssel kapcsolatos véleményét megismerjük, ezért megköszönjük, ha észrevételét, elégedettségét, esetleges panaszát e-mailben jelzi számunkra. Leveleiket a consulate.ist@mfa.gov.hu címre várjuk.