Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2020. május 20-tól az ügyfélfogadást fokozatosan, egyelőre korlátozott ügytípusok tekintetében, visszaállítjuk. Időpontot foglalni kizárólag emailben lehet, a consulate.ist@mfa.gov.hu email címen keresztül.

A Főkonzulátus épületébe és az ügyfélváróba kizárólag maszkban lehet belépni és a higiéniás előírásokat (pl. kézfertőtlenítés, távolságtartás) szigorúan be kell tartani! Kérjük, a megadott időpontban érkezzenek!

Részletek:

18 éven felüliek útlevél vagy személyi igazolvány kérelmét csak akkor tudjuk fogadni, ha az okmány legfeljebb három hónapon belül járt le, vagy legfeljebb egy hónapon belül fog lejárni.

Gyermek születésének hazai anyakönyvezése iránti kérelem és az ehhez kapcsolódó egyéb kérelmek (úti okmány igénylése, anyasági támogatás, FÉTÁM) ismét benyújthatók, előzetesen, emailben foglalt időpontban. Házasságon kívül született gyermekek esetén a születés hazai anyakönyvezésének előfeltétele, hogy az apa a gyermekre teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot tegyen. A születés hazai anyakönyvezése iránti kérelmet abban az esetben tudjuk felvenni, ha rendelkeznek külföldi (török) hatóság előtt tett teljes hatályú apai elismerő nyilatkozattal és annak hiteles magyar fordításával. A fordítást a Főkonzulátussal is tudják intézni, előzetesen, emailben foglalt időpontban.

Postai úton a következő ügytípusokat fogadjuk, előzetesen egyeztetett feltételekkel:

  • diplomáciai felülhitelesítés
  • másolat/fordítás hitelesítés
  • erkölcsi bizonyítvány igénylése
  • haláleset hazai anyakönyvezése
  • családi állapot igazolás
  • anyakönyvi okirat kiállítás

Állampolgárság igazolása és egyszerűsített honosítás iránti kérelmeket továbbra sem tudunk fogadni.

***

 

Általános tájékoztatás

Főkonzulátusunkon az alábbi ügyeket intézheti: 

  • Útlevél és személyi igazolvány
  • Anyakönyvezés
  • Hitelesítések (aláírás hitelesítése, fordításhitelesítés, hiteles másolat készítése)
  • Állampolgársági ügyek
  • Apai elismerő nyilatkozat
  • Családi állapot igazolás
  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány
  • Külföldön történő letelepedés bejelentése, külföldön élő magyar állampolgárként történő nyilvántartásba vétel
  • Névváltoztatási ügyek
  • Ügyfélkapu
  • Köldökzsinór program (anyasági támogatás, babakötvény)
  • Tartózkodási engedély iránti kérelmek (nemzeti D-típusú vízum)

Ügyfélfogadás

Ügyfélfogadás: hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 között

A főkonzulátuson ügyfélfogadás kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik!

Az időpontfoglalás ingyenes, azért semmilyen esetben nem számítunk fel külön díjat.

Időpontfoglalás

A Főkonzulátuson - a fentiek szerint – ügyfélfogadás hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 h között van.

SCHENGENI C-VIZUM kérelem benyújtására az AS VISA-nál foglaljon időpontot

Konzuli díjak

A konzuli díjakat készpénzben, kivételes esetben átutalással lehet kifizetni. Az eljárás alkalmával a konzul befizetési bizonylatot ad, amellyel a főkonzulátus közelében lévő Türkiye İş Bankası bankban lehet a költségeket kifizetni euróban. Itt jelezzük, hogy a befizetést kizárólag Türkiye İş Bankası bankfiókban lehet teljesíteni. Az átutalással való fizetés akkor lehetséges, ha az ügyfél euró bankszámlával rendelkezik. Az átutalás módjáról az ügyintézés alkalmával tájékoztatjuk Önöket.

A konzuli eljárások befizetésénél szíveskedjenek a konzul iránymutatása alapján eljárni, előzetesen semmilyen költséget ne fizessenek be.

Az eljárások díjtételei itt tekinthetők meg.

 

A kérelem benyújtása után

A magyarországi ügyintézést igénylő ügymenetek (útlevél, hazai anyakönyvezés stb.) állásáról kizárólag az illetékes magyarországi hivatal tud tájékoztatást adni.

Amint az eljárás lezárul, azaz az adott okirat (útlevél, anyakönyvi kivonat stb.) megérkezik a főkonzulátusra, haladéktalanul értesítjük az Ön által megadott elérhetőségek valamelyikén (telefonon vagy e-mailben).

A hazai hatóságtól érkezett okiratokat személyesen vagy meghatalmazott útján lehet átvenni. Az okiratok, igazolványok és más dokumentumok átvételére nem kell időpontot foglalni, ezeket hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 óra között tudják átvenni a főkonzulátuson.

 

Kapcsolattartás a főkonzulátussal, visszajelzés

A konzuli ügytípusok kapcsán kérjük, szíveskedjenek a honlapunkról tájékozódni.

Amennyiben a honlapon az Ön által intézendő eljárásról nem talál tájékoztatást, a consulate.ist@mfa.gov.hu címen tudunk további felvilágosítást adni. A telefonvonalak zsúfoltsága miatt kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön. Kérjük, hogy az ügyeleti telefonszámokat e célra ne vegyék igénybe, azt kizárólag bajba jutott magyar állampolgárok számára tartjuk fent.

Fontos, hogy az ügyintézéssel kapcsolatos véleményét megismerjük, ezért megköszönjük, ha észrevételét, elégedettségét, esetleges panaszát e-mailben jelzi számunkra. Leveleiket a consulate.ist@mfa.gov.hu címre várjuk.