Főkonzulátusunkon az alábbi ügyintézésekre van lehetőség: 

  • Útlevél és személyi igazolvány eljárás
  • Állampolgársági ügyek
  • Anyakönyvezés 
  • Hitelesítés (aláírás hitelesítés, hiteles másolat készítése hivatalos dokumentumokról)
  • Erkölcsi bizonyítvány kérvényezése
  • Külföldön történő letelepedés bejelentése
  • Tartózkodási engedély iránti kérelmek

Ügyfélfogadás

A Főkonzulátuson ügyfélfogadás kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik!

Útlevél és személyi igazolvány igénylés, valamint hitelesítési eljárások (pl. aláíráshitelesítés), erkölcsi bizonyítvány, családi állapot igazolás, születés, házasság vagy haláleset hazai anyakönyvezése, állampolgársági ügyek, hosszú távú tartózkodási ügyek (D-vízum) stb. esetében az alábbi weboldalon tudnak online időpontot foglalni:

https://ifr.mfa.gov.hu

A Főkonzulátuson - a fentiek szerint – ügyfélfogadás hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 h között van.

Schengeni C-vízum kérelem benyújtására az AS VISA-nál foglaljanak időpontot.

 

Konzuli díjak

A konzuli díjakat készpénzben, esetleg átutalással lehet kifizetni. Az eljárás alkalmával a konzul befizetési bizonylatot ad, mellyel a főkonzulátus közelében lévő Is Bankban lehet euróban a költségeket kifizetni. Itt jelezzük, hogy a befizetést kizárólag Is Bankfiókban lehet teljesíteni. Az átutalással való fizetés akkor lehetséges, ha az ügyfél euró bankszámlával rendelkezik. Az átutalás módjáról az ügyintézés alkalmával tájékoztatjuk Önöket.

A konzuli eljárások befizetésénél szíveskedjenek a konzul iránymutatása alapján eljárni, előzetesen semmilyen költséget ne fizessenek be. Az eljárások díjtételei itt tekinthetők meg.

 

A kérelem benyújtása után

A magyarországi ügyintézést igénylő ügymenetek (útlevél, hazai anyakönyvezés stb.) állásáról kizárólag az illetékes magyarországi hivatal tud tájékoztatást adni.

Amint az eljárás lezárul, azaz az adott okirat (útlevél, anyakönyvi kivonat stb.) megérkezik a Főkonzulátusra, haladéktalanul értesítjük az Ön által megadott elérhetőségek valamelyikén (telefonon vagy e-mailben).

A hazai hatóságtól érkezett okiratokat személyesen vagy meghatalmazott útján lehet átvenni. Az okiratok, igazolványok és más dokumentumok átvételére nem kell időpontot foglalni, ezeket hétfőtől-szerdáig 09.00-12.00 óra között tudják átvenni a Főkonzulátuson.

 

Kapcsolattartás a Főkonzulátussal, visszajelzés

A konzuli ügytípusok kapcsán kérjük, szíveskedjenek a honlapunkról tájékozódni.

Amennyiben a honlapon az Ön által intézendő eljárásról nem talál tájékoztatást, vagy tájékoztatónk elolvasása után további kérdése merül fel, a consulate.ist@mfa.gov.hu címen tudunk további felvilágosítást adni. Kérjük, hogy az ügyeleti telefonszámokat e célra ne vegyék igénybe, azt kizárólag bajba jutott magyar állampolgárok számára tartjuk fent.

Fontos számunkra, hogy Önöket a legmagasabb szakmai színvonalon szolgáljuk ki. Időpont foglalásnál igyekszünk figyelembe venni az Isztambultól távol élő ügyfeleink időpontigényét.

Fontos, hogy az ügyintézéssel kapcsolatos véleményét megismerjük, ezért megköszönjük, ha észrevételét, elégedettségét, esetleges panaszát e-mailben visszajelzi számunkra. Leveleiket a consulate.ist@mfa.gov.hu címre várjuk.